zondag 16 november 2014

When I'm old and wise

When I'm old and wise, bitter words mean little to me...
Dat zou toch geweldig zijn, dat de woorden van haat en gebrek aan begrip mij niet meer zouden raken... Ik streef naar deze gedachte, beloof mezelf al jaren dat iedereen recht heeft op een mening. Al is die niet gelijk de mijne...
Maar haat wordt nu zo publiekelijk uit gefilterd op het nieuws, welke zender je ook aan zet...Zwarte pieten kwestie, haat tegen de Islam, mensen die gesluierd gaan. Wat is er toch met de tolerantie aan de hand denk ik dan. Waarom moeten mensen een kinderfeest met geweld bestrijden. Waarom moeten er onschuldige mensen sterven door een raket in een vliegtuig geboord... Waarom vraag ik mij telkens af en zelfs dichter bij huis, als mensen mij veroordelen of een mening ventileren over mijn gebreken.
Ik snap niet dat mensen niet gewoon hun eigen tuintje wieden en dicht bij het gevoel van liefde blijven. Waarom zou je haten of veroordelen, meningen ventileren die schadelijk zijn voor anderen. Het lijkt dat het liedje van Frank Boeijen Zwart-Wit opnieuw gaat spelen. Misschien zelfs wel een opleving zou kunnen hebben in deze tijd. Waar tolerantie zo ver te zoeken is...
Waar mensen anderen haten vanwege een zwarte Piet of een kaas Piet. Waar gaat het over als in Syrie mensen sterven die niets te maken hebben met de oorlog die daar heerst. Alleen maar willen leven en werken en niet door de geluiden van oorlog worden verstoord. Ik vind het diep triest dat een meneer Tuur zich zo racistisch uit en dan ook nog anderen van racisme beschuldigd en zelfs zover gaat met de vergelijking van NSBers...
Aanzet tot haat door Ministers of BNers is toch belachelijk. Voorbeeld functies hebben ze en toch worden er uitspraken gedaan die hatelijk zijn voor bepaalde mensen.
Ik wil niet meedoen aan deze nonsens, maar toch schrijf ik erover in mijn Blog. Waarom? Omdat ik niet wil leven als al die mensen die haat en vooroordelen verspreiden over andere mensen vanwege geloof, mythes of wat dan ook.
Voor mij is het geloof in liefde, vrede en saamhorigheid zo belangrijk. Een stukje dat ik in mijn depressie heb ontdekt. Ik geloof echt in de kracht van liefde en gevoel... Nu ik zelf leer niet te oordelen en zeker niet te veroordelen.. Ieder mens heeft recht op liefde en vertrouwen, basis van leven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten