dinsdag 21 januari 2014

Even pas op de plaats...

Jeetje het is alweer drie weken in het nieuwe jaar en pas 4 blogjes... Ja lieve lezers, ik moest even de aandacht schenken aan andere dingen. Mijn boek ben ik aan het herschrijven en mijn eigen deadline is 31 januari, dus nog even door pezen.
Verder ben ik bezig met het schrijven en herschrijven van mijn buut. Dit is voor het tonpraoten in Loon op Zand. Elk jaar voor carnaval doen vele Brabanders en Limburgers aan Tonpraoten. Als ik goed geïnformeerd ben komt dit uit de 19e eeuw, toen mochten de burgers 1 keer per jaar de notabelen voor gek zetten op het dorpsplein en dan stonden ze in een een wijn ton. Tegenwoordig is het typetjes die onzin vertellen over de hedendaagse politiek of nieuwtjes uit het dorp. Nog steeds gaat het om de lach. De reden dat ik hier voor de 1e keer aan meedoe is omdat ik iets voor mezelf wilde doen, een hobby waar ik niet het hele jaar energie in moet steken, maar een paar maanden per jaar thuis aan werken en dan twee avonden 20 minuten per keer schitteren, tenminste dat hoop ik.
Het is op papier een mooie buut geworden en ik hoop dat ik hem ook zo kan overbrengen, natuurlijk zeg ik nog niets over mijn typetje en de buut, maar ik beloof jullie dat komt na de 21-22e februari goed.
Nog steeds moet ik re-integreren en inmiddels al 14 uur per week, dat het niet lukt is geen probleem, roepen de instanties en werkgever/bedrijfsarts.
We moeten allemaal aan de eisen van het UWV voldoen, maar zei hebben geen fibromyalgie en ik wel.
Ze nemen geen enkele compassie voor mij en afkeuren is totaal niet in het vooruitzicht, niet eens arbeidsgehandicaptenstatus of een WSW plaatsing. Jammer dat het in Nederland zo gaat, toch maar verhuizen naar een plekje waar het wel kan?
Voorlopig maar veel fysiotherapie, ontspanning massages en ga zo maar door. Ik blijf staan, want het goede nieuws is dat ik aan mijn laatste coaching sessie toe ben en ik dan officieel niet meer depressief ben.
Dus ik ga met de rug recht daaraan beginnen, de rest moet vanzelf op de pootjes terecht komen...
tot snel xx


Geen opmerkingen:

Een reactie posten