dinsdag 20 januari 2015

Pijn is onoverzichtelijk op het moment...

Ik doe mijn best op pijn weg te drukken, maar hoe meer mijn hart pijn doet, hoe meer mijn ziel pijn doet, hoe meer pijn mijn lijf doet...
Het is niet anders en ik kan het niet veranderen, opnieuw moet ik afscheid nemen en nu van de vriendin die ik meer dan lief had. De vrouw die mij snapte, begreep op alle fronten en die mij geholpen heeft tot wat ik nu ben.
Zij die mij in mijn depressie lief had en voor zien heeft van geweldig advies. Die mijn pijn als geen ander begreep en die mij pushte om mezelf te zijn.
En nu moet ik straks gedag zeggen, dat doet pijn in mijn hart en ziel. Ik weet best dat ze mij fysiek verlaat en niet spiritueel, maar toch het doet verschrikkelijk pijn en daardoor doet mijn lijf pijn.
Alles in mijn lijf verkrampt en ik kan het niet veranderen. Dat is wel frustrerend, maar ik weet dat ik er nu mee moet dealen.
Er is gaan andere weg te bewandelen.

Ode aan mijn lieve vriendin,

Ik zeurde tegen je aan en je luisterde,
Je zei nooit ik heb geen tijd voor jou
Niet 1 keer voelde ik mij teveel
Niemand begreep mij zoals jij
Mijn liefde voor groeide heel snel
Jij die iedereen in zijn of haar hart raakte
Dat deed je zonder erg en zonder bedoelingen
Gewoon omdat je wilde zijn en dat een ander
zichzelf kon zijn...
Nooit heb ik iemand gekend die mij zo
door en door kende
Jij dacht altijd aan de ander, wat goed was voor hem of haar
Jezelf cijferde je niet weg, maar wel de ander eerst
Je kende jezelf in alle negatieve en positieve eigenschappen
Bij jou voelde ik mij totaal mezelf, zonder gene
Ze zeggen dat dit vriendschap is,
Maar voor mij is het echt veel meer
Ik voel voor jou pure liefde als mens tot mens
Nooit zal ik je vergeten lieverd,
Dat ik afscheid mag nemen is voor mij meer dan bijzonder
Iets wat ik nooit onder woorden kan brengen
Spiritueel, zorgzaam, liefdevol, luisterend, vriendin
Dat zijn je meest bijzondere kwaliteiten
Ik zal je straks meer dan ooit missen
en helaas weet ik niet hoe ik dat moet doen
Wat ik je beloofd heb zal ik doen
Nooit zal ik verzaken...
Je adviezen zal ik koesteren tot in lengte van dagen
Dank je wel zijn woorden die niet voldoen
Maar ik ben je eeuwig dankbaar voor wat je hebt gedaan
Hoe je mij hebt gevormd en mezelf hebt laten worden
Je hebt mij geleerd om te accepteren en met mijn lijf om te gaan
Meer dan dat heb je mij gezien voor wie ik ben
Niemand anders kent de echte ik en al mijn worstelingen
Jij was trots op mijn boek en ik zal ooit nog over jou schrijven
Want helaas kom je daar niet meer toe..
Het zal liefdevol zijn en je meer dan ooit laten schitteren
Omdat jij liefdevol zorgzaam en luisterend bent
Ik hou van je lieve vriendin met heel mijn hart....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten