vrijdag 3 oktober 2014

Een bijzondere week

Deze week ben ik bijzonder verrast en verdrietig geworden...Een verhaal van de kracht van positiviteit en de kracht van meditatie...Ik geloof vaak niet in onwezenlijke verhalen, maar deze persoon vertelde over het weg visualiseren van een kanker in de longen...Zomaar spontaan kwam dit verhaal op mijn pad. Een mens dat mij direct als vriendelijk en fijn deed aanvoelen...Ze hoefde dit verhaal niet te vertellen, het was niet de tijd en niet de plaats. Maar toch deed ze het en ik voelde mij zeer speciaal dat ze dit bijzondere verhaal aan mij wilde vertellen. Ze had rotsvast geloof in haar visualisaties en meditaties en dat alleen al vind ik speciaal. Wat positieve energie door middel van meditatie en visualisatie geeft mensen een fijn gevoel.

Toch was er ook naar verdrietig en hartbrekend nieuws en hoewel ik het niet kan delen. Kan ik jullie wel vertellen dat al het verdriet in het afgelopen jaar zo binnen komt en mijn gevoel zo puur en intens is. Ik herken mezelf soms niet, ik kan super emotioneel worden en verdrietig zijn vanwege het verlies van twee familieleden. En ik was met 1 daarvan super close, maar de ander niet echt. Die respecteerde ik enorm. Maar toch doet zijn overlijden veel met mij en kijk ik nu anders naar verlies dan voorheen.
Het is alsof ik het meer beleef en niet de behoefte heb aan gewoon doorgaan omdat het moet! Wat een onzin ook eigenlijk, ik vind dat je stil mag staan bij je verdriet en je rouw. Je hoeft niet direct alles op te pakken en doorgaan omdat het moet volgens de samenleving...
Wat fijn dat je als mens die keuze mag maken en dat je mag nadenken over wat een persoon voor jou betekend en dat je verdrietig bent over zijn of haar overlijden...
Gewoon omdat het kan lieve mensen. Stap af van de geijkte manier van overleven na het verlies van een dierbare. Je mag net als de kring om dat mens heen rouwen en verdriet hebben. Het is niet verkeerd om verlies te voelen en daarna de plaatsen in je hart...

Ik gebruik daarvoor meditatie, maar iedereen kan en mag dat zelf invullen. Meditatie en visualisatie gebruik ik ook tegen mijn pijn. Als ik die dagen heb dat ik niet op of neer kan, ga ik mediteren, daardoor ontspan ik en word mijn perceptie van pijn anders. Op die manier kan ik het beter aan. En daarom ben ik ook met een groepje meditatie begonnen. Leren mediteren en visualiseren, het is zo fijn om dit met anderen te delen. En zeker omdat ik mensen zie ontspannen en zich beter voelen... Dat is toch mooi...Naast ontspannings- massage dit doen, iets wat ik al jaren doe voor mezelf...En ook ben kwijt geraakt, ik heb het niet altijd gedaan. Maar toen ik het weer oppakte werd het intenser en mooier. Vooral de visualisatie is steeds mooier en meer gedetailleerd. Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb.

Zeker nu ik steeds vaker lees op FB en andere sites dat meditatie ingezet wordt voor allerlei groepen mensen, gedragsproblematiek, NAH, chronische pijn patiƫnten... En dat is een stap vooruit vind ik, maar ook al heb je geen problematiek, het is toch super fijn om te ontspannen en de stress van je werk of van de dag van je af te gooien...
Wat let je om het te proberen....

tot de volgende blog..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten