dinsdag 13 mei 2014

Sociale media is een wonder...

Erg gelukkig ben ik sinds 3 jaar met sociale media, het geeft veel mensen een kans om ervaringen te delen. Lieve berichten achter te laten bij vrienden en familie. Maar soms worden berichten verkeerd opgepakt of worden er per definitie nare berichten gepost door vreemde mensjes. Heel raar, want sociale media staat toch al in het woord, sociaal? Dat betekent volgens mij niet a-sociaal? Dus wat drijft mensen om altijd maar nare dingen te posten bij anderen, ik heb werkelijk geen idee. Ik vind het al naar dat mensen over elkaar nare dingen zeggen, maar dan ook publiek posten? Ik vind het een rare ontwikkeling in een wereld waar mensen elkaar niet meer gewoon kunnen zeggen dat ze boos zijn. Nee dat moet publiekelijk uitgevochten worden op sites voor mensen die steun zoeken bij elkaar i.v.m. een ziekte.

Maar tot zover de nare dingen, ik ga vandaag mijn haar verven met Henna, zoals ik al een paar jaar doe. Geeft mijn hoofdhuid rust en ik lijk niet meer te kunnen verven met chemische verf. Dus prima oplossing voor een grijs duifje zoals ik. Ik merk dat ik meer rust moet nemen omdat de afgelopen weken erg zwaar fysiek waren en ik het gevoel heb dat dit opbreekt. Precies zoals mijn lijf aangeeft ga ik nu per dag kijken wat ik wel of niet kan. Vooral mijn handen en benen doen erg veel pijn. Dus bloggen gaat vandaag in kleine stukjes, maar dat is oké.

De facebookpagina voor mijn boek: https://www.facebook.com/polder.droom loopt werkelijk storm. Ik wist best dat er heel veel mensen kampen met fibromyalgie, maar nu komen ook de verhalen van deze patiënten erbij en hoor ik veel meer. Er zijn zoveel pagina's gerelateerd aan fibro of Me/CVS, echt niet normaal en veel mensen hebben gewoon iemand nodig om hun hart te luchten. En daar ben ik mij nu meer dan ooit bewust van. Ik probeer op elk berichtje dat ze mij sturen te reageren en hoe schrijnend de verhalen ook zijn, ik probeer echt een opsteker te sturen. En dat is dan een kleine moeite die waarschijnlijk een groot verschil maakt. Mentaal heeft iedereen die opstekers nodig en wat zou de wereld een betere plek zijn als wij daar allemaal aan mee deden. Gewoon een beetje begrip en een lieve opmerking, dat brengt zoveel liefde.
Ik denk dat ik daar eens een topic van ga maken. Iedereen kan toch wel een complimentje gebruiken?
tot blogs

2 opmerkingen:

  1. In afwachting op de link naar je boek, lees ik met plezier de laatste blogjes hier. Je mag erg trots zijn op je blog, alles wat je bereikt en hoe je anderen tot steun bent. Ik hoop dat je de afgelopen week voldoende rust hebt kunnen nemen en het inmiddels weer iets beter met je gaat.
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Manon, ik stuur in de volgende blog de link naar mijn boek..

      Verwijderen